Life..

En äldre liten farbror sa till mig en gång att jag inte skulle vara rädd för att vara barnslig, det är okej att skoja och vara barnslig.. Innan har jag inte tänkt så mycket på det, men nu senaste så har jag tänkt och funderat lite på vad han menade..
Ni vet, man hamnar i en ålder där man känner sig så stor, egentligen är man allt annat än stor, men det är det man tror. Ni vet den åldern där man tyckte att allt var töntigt, allt var så barnsligt och det var bara små ungar som höll på med sånt, någon som känner igen sig? När man inte längre ville vara ute på rasterna och hoppa hopprep utan man skulle sitta inne i korridorerna även fast man inte fick, bara för att det var lite mer "vuxet" att inte vara ute och leka. Den åldern där man absolut inte kunde titta på tecknade filmer för det var ju sååååå himla barnsligt.. När dom där "tuffa" tjejerna och killarna som började tjuvröka för att dom tyckte att det var coolt (Jag var inte en av dom!) .. När man inte ville köpa kläder på barn avdelningen för det var ju bara barnsliga kläder där... Ja ni förstår nog vad jag menar.. Man var såå liten och sååå "dum" Man tyckte att man var så vuxen men vadå? kan man inte kolla på tecknat när man är vuxen? Jag kan allvarligt säga att de moderna tecknade, eller nu för tiden animerade filmer är nästan roligare för mig än för dagens unga. Haha jag och min kompis såg smurfarna på bio och vi var dom enda som skrattade, inte konstigt dom små fattade ju inte skämten.. Filmerna blir ju bättre nu när man är äldre, dom är ju ibland helt absurda, man undrar ju ibland hur fan barn kan tillåtas att titta på dessa filmer när man lyssnar på vad dom säger.. Ta Disneys lilla sjöjungfrun tillexempel där den onda säger slyna till Ariel.. man ba whaaat?? vafan säger hon?? och detta kollar barn på?? oh god!
Eller liksom vad är det som är barnsligt med att hoppa hopprep? det är ju skit kul, och kolla in på alla gym i stan, hopprep ta mig fan överallt, smart träning!
Nu vet jag att en heldel rökare kanske tar åt sig, men hur fan kan man tycka att det är coolt att röka? Dom kommer inte tycka att det är lika coolt när dom ligger där med kol sen, eller lungcanser, eller rösten låter för jävligt....

Det jag ville komma till var att det finns ingen ålder som säger att man kan sluta ha kul, eller att man växer ifrån vissa saker, självklart växer man ju ifrån tex att leka med barbie men tro fan att man kommer sitta där och se tillbaka på allt och få en nostalgi tripp när man ser en barbie.. Det betyder inte att man inte är vuxen. När jag var liten trodde jag att man växte ifrån allt och blev tråkig när man var vuxen, har insett att man inte växer ifrån att vara barnslig och ha roligt, man utveckas och behöver nya saker för att utvecklas ännu mer och ha roligt. Man växer ifrån barbies och sminkdockor och börjar med smink på sig själv, man går ifrån leksaksköket och hamnar i det riktiga köket, man går ifrån action gubbar och börjar med playstation/xbox eller liknande.. Men man kommer att vara precis lika barnslig som innan, det växer man inte ifrån, man kommer sminka utanför på sina kompisar bara för att jävlas och skoja, man kommer kasta mjöl på varandra när man bakar, man kommer döda varandra på spel bara för att det är kul. Man växer liksom aldrig ifrån det! Det är liksom samma sak med kläder, man ändrar stil och smak men man än ändå samma person, kläder jag köpte för 2 årsen har jag inte på mig idag för att jag stilmässigt växt ifrån det, men jag tycker inte illa om det för det..

Jag tror att vi måste genomgå den där åldern för att kunna utvecklas, men vi kommer alltid tillbaka till våra nostalgi stunder..

Jag är ganska barnslig av mig, mer än vad jag ibland visar. Men jag kan tänka som en 5 åring ibland och jag kan fjanta runt som en 5 åring och jag kan vara trottsig som en 7 åring och jag kan vara sådär vuxen ibland.. Men det måste ju vara något som bygger vem jag är! Hade jag inte varit sådär fjantig hade jag inte varit jag, hade jag inte varit sådär trottsig hade jag inte varit jag... Allt det man går igenom som barn är något som bygger upp vem jag är, och tar du bort allt det som äldre.. Förlåt nu om någon tar åt sig, men en person som liksom raderat allt det barnsliga från barndomen är otroligt tråkig, det är ju skitkul att sitta och fjanta med sina kompisar, prata gamla minnen, kolla på gamla disney filmer...

Den gamla mannen fick mig att tänka ordentligt, han är idag borta sen några år tillbaka, men han hade rätt, man ska våga vara barnslig, det är okej att vara barnslig och ha roligt.. Ett skratt förlänger livet, eller vad säger ni?

Tiden går fort, fortare än vad vi tror, och allt vi har kan försvinna på någon sekund.. Jag tänker inte ångra saker jag inte gjort i livet, jag ska leva mitt liv fullt ut, och vara precis lika fjantig och barnslig som jag kan vara för att ha så kul jag kan... Jag ska leva livet, det är därför jag finns.. För att leva, och det är det jag ska göra!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0