Var dig själv, för att du vill!

Dagens problem i samhället bland ungdomar, är nog kropps problemen. Eller ska man kanske säga det att vi har, eller vi tror att vi har sjuk press på oss och hur vi ser ut... Killar tränar upp sig och blir muskliga för att vi tjejer liksom ska gilla det, okej inge fel med det, men om man gillar någon så spelar ju inte de så jättestor roll liksom.. Vi tjejer vi bantar ner och blir stickor för att killarna ska gilla oss.. Om en kille gillar dig så gillar han dig oavsett om du är mullig eller inte... Det är klart att man vill ha snygg kropp, jag skrev ju de för någon dag sen, men jag vill inte banta ner mig till en pinne? jag vill ha snygga, sexiga former liksom, man ska ha bröst och rumpa så är det, de är sexigt, det är inte sexigt och vara en pinne liksom.. Det tycker inte jag iallafall, men finns säkert killar och tjejer som gillar de också..
Men varför håller vi på såhär? är det verkligen alla "perfekta" kroppar man ser i tidningar? Jag tror inte det, jag har aldrig påverkats av tidningar, jag påverkas av andra människor, och av mig själv, jag ser ju hur jag serut!
mmh stora frågor det snurrar i huvudet på oss ungomar..

Jag är ganska anti allt sånt där som är så där extremt tjejigt.. Eller alltså jag sminkar mig inte varje dag, varför? jo för jag sminkar mig inte för att någon ska tycka att jah är snygg, om jag träffar någon får han fan tycka att jag är fin osminkad också! jag älskar att sminka mig, men då gör jag det för min egna skull, ingen annan... Jag klär imtee upp mig i skolan, varför? ja varför ska man vara fest klädd i skolan?? jag älskar att klä upp mig och vara sådär fin man känner sig då.. men jag ser ingen anledning till att för det första göra mig fin för ingen, och varför göra de i skolan, man sitter ju ändå bara inne på lektioner där ingen ser dig ändå... Vet ni det är jätte skönt att inte behöva känna att man måste sminka sig ifall en kille se en eller att man måste klä sig snyggt.. om en kille gillar mig så ska han gilla mig osminkad i onepiece också liksom...

Det jag försöker säga... bantar ni, tok tränar, sminkar, bär en särskild klädstil bara för att någon eventuellt ser er, så fundera på hur du själv vill vara, lura inte folk till att tro att du är någon du inte är..

träna för att du själv vill, banta aldrig det är ingen bra metod, klä dig som du vill och sminka dig om du vill det, inte för att någon annan vill!!

Jag är inte nöjd med hur jag ser ut men de är flre att jag själv inte trivs sååå därför ändrar jag...

God natt på er läsare!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0