my day!

okej imorse var rubriken my day, nu är den haha my day, klyftigt ;-) nej men jag sa ju att jag skulle berätta lite vad som hände idag...
vi åkte med rektor till gothia science park där det skulle pratas skolor i Skaraborg... Och om vi har pratat skolor! Jag har idag diskuterat hur skolorna fungerar, hur elever tänker och hur man kan förbättra utbildningsnivån, sökandet på skolorna osv osv.. Har diskuterat med skolchef, rektorer, skolledningen.. ah men typ alla sånna där skol-politiker, jag såg inte allas arbetsområden / arbettittlat, men alla som ligger bakom skolsystemet i Skaraborg... Ganska stor grej enligt rektorn på min skola.. Men vi elever fick bidra väldigt mycket med hur vi tänker och tänkte, vilket är mycket bra så att skolan faktiskt formas efter eleverna och hur vi fungerar och inte hur folk som inte gått i skolan på över 20 år tycker... Vi fick se på siffror om hur skolorna ligger till, vilka som har flest som går ut med betyg, vilka som har flest sökande osv osv... Så jo tro fan har man varit med på första mötet där man får se hur dom tänker och hur dom tänker lösa problemen! Mycket lärorikt och tror dom lärde sig av oss elever, vi fick svara på en del frågor, haha prata i mic för alla o grejer ;-) Nej men mycket bra!




Träffade några andra elever från en annan skola, slutade med att jag o en tjej upptäckte att vi typ var grannar så vi tog en promenad här på kvällen, mycket trevligt :-)
nu blir det tv kväll, once upon a time, hela Sverige bakar och sen fråga olle ;-) ska ta och fota Mackan också, har fotouppgift på fotografiskbild kursen att fota porträtt till imorgon och behöver några fler bilder, så blir o fota lite, fotade himlen här för en stund sen så de blir fortsatt studio här ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0