Funderingar, funderingar..

sitter här och funderar på min sommar, vad jag ska göra, vad kommer hända? hur kommer jag komma ihåg den här sommaren sen i framtiden? Det vet jag inte nu, jag har ärligt ingen aning.. Jag måste säga det är faktiskt lite skönt att inte ha något sommarjobb, ett fast som jag haft förut.. Det är sista sommarlovet ever, varför slösa bort det? Jag kommer lösa pengar på annat sätt... Jag kommer hjälpa gammelfarmor att städa hemma eftersom hon inte orkar, jag vet några som vill hyra mig till lite fotografering, visst det är inga stora summor som förra året, men det är mer än inget, hellre någon hundring här och där än noll kronor här och där.. Förstår ni hur jag menar?

Det är självklart inte bara mitt sommarlov jag funderar på, det är hela framtiden, nästa år tar jag studenten och då ska jag ut och leva mina drömmar, men tänk om det inte blir så? tänk om något kommer förstöra allt jag drömmer om? Vad gör man då? jag har ju också insett att mina drömmar inte går ihop med varandra, några av mina drömmar är olika jobb, och jag inser ju att jag inte kan jobba med alla dessa saker asså jag vill bli sångerska en riktigt stor sångerska, jag vill även bli stridspilot det skulle vara så coolt och det går verkligen inte att göra de två sakerna samtidig! inte nog med det så är båda de sakerna så sjukt svåra att bli, för att bli en stor sångerska krävs den där speciella rösten, den där fantastiska rösten och för stridpilot är med massor av tester man måste klara, helt förstårligt men det är inte lätta test! Jag säger ofta till folk att jag vill ut och se världen och resa runt, oh yes det vill jag, men jag säger oftast att jag typ vill plugga eller jobba utomlands som vad som helst, underhållare eller något annat bara jag är utomlands..
FAN va jag ljuger, det är inte det jag vill, jag vill bli stor sångerska, jobba med de stora musik producenterna i USA, vara världskänd, och på det sättet resa runt i världen, det är de jag vill.. Jag säger bara att jag vill plugga eller jobba utomlands bara för att inte folk dirket ska dömma en och tänka att ''lycka till, men det är en dröm, du kommer inte lyckas'' jag sa till folk förut att jag ville bli det, folk fattar liksom inte, det kommer ett skratt och sen frågar dom om man kan sjunga ens... Enligt mig, nej jag har inte den där speciella, fantastiska rösten som dom kanske söker, inte just nu men jag är outbildad, jag har aldrig tagit sång lektioner? Men jag kan säga att när jag spelade in låten Utan dina andetag på min födelsedag i en riktig musik studio, det är underbart, och jag tycker inte jag sjunger fantastiskt, men jag tycker inte det är dåligt heller, jag blev förvånad när jag hörde.. Jag föstår även alla kändisar när dom sitter i intervjuer och säger att ''det är jobbigt, och mucket jobb, men fansen stöttar oss'' Omg jag förstår precis, dagarna efter jag lagt upp videon på facebook och pappa på youtube och kommentarerna började ramla in, shit jag har aldrig varit lyckligare, och det var så coolt att kunna beröra någon så, att veta att folk gråter till den, att någon pluggar till den, att någon lyssnar på den dagligen för att den berör, får en att tänka på något speciellt, att den faktiskt betyder något.. Det var en underbar känsla, och det får en att vilja göra mer!



Med över 600 visningar... Tack <3

Kommentarer
Postat av: Pappsen

<3 <3 <3

2012-06-15 @ 10:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0