Tror ni på det?

Tror ni på drömtydning? Själv vet jag inte 100%, har läst minst 6 sidor idag med drömtydning och på alla sidor betyder drömmarna helt olika saker.. Men jag hittade en sida som stämmer ganska bra överens med hur jag känner mig lite just ju och detta är en dröm jag drömde för någon dag sen..Berättar lite kort om den bara..

Jag drömde att jar var i ett hus med pappa, sen var det en tjej dag som han bad ställa sig vid väggen, så tröck han på en knapp och hon POFF försvann.. Jag frågar vart hon är och han svarar hon är bland stjärnonrna, vi springer ut och där flyger hon runt på natt himmlen som är full med stjärnor.. Jag ska ta kort med henne och plötsligt flyger jag också och flyger resten av drömmen. Sen ska jag plötsligt lämna huset och då har min skugga sastnat i ugnen och den pratar med mig och grejer.. Ja det var en kort snabb förklaring så jag kollade upp några av vad sakerna betyder..

Flyga : Om du drömmer att du flyger, så söker du frihet.
Skuggor : En varning för okända faror. Tänk på vad du gör!
Stjärnor : Goda nyheter och harmoni.


Sedan passade jag ju på att kolla lite andra drömmar jag drömt för att se vad dom betydigt, eller i alla fall vad vissa skaker i drömmen betyder..

Jag drömmer väldigt ofta om mina vänner, att mina vänner är med i mina drömmar.. 

Vänner: Drömmer du om en vän kommer ditt bankkonto att växa.

jag drömmer ofta att jag flyr från någon eller något, ni vet när man springer och springer i panik för att någon jagar dig.. 

Fly : En dröm om flykt betyder svåra motgångar och inre stress. Lyckas du fly i drömmen så kommer du klara av att möta motgångarna.

Jag kommer ofta ihåg mina drömmar och tänker på dom väldigt mycket.. Drömde en dröm, eller nej flera drömmar men bara en jag gått och tänkt på hela dagen.. Jag har drömt en liknande dröm flera gånger senaste veckorna och det är att jag håller i ballonger och tappar taget och dom blåser iväg, och jag måste fånga dom, jag springer och springer, hoppar så högt jag kan.. Ibland fångar jag dom, ibland inte... Kan inte sluta tänka på den drömmen..

Det är fan ofta jag drömmer samma dröm flera gånger samma natt, men den ändrar sig lite varje gång, som om att man speler ett spel och förlorar, så får man starta om och prova en annan väg eller försöka något annat..

Det är skumt det där med drömmar, vi har pratat lite om det idag, om det nu är så att drömmar kan betyda olika saker, betyder det då att man själv inne, långt inne i huvudet vet hur framtiden blir? jag menar drömmar som betyder att man kommer att få pengar, eller något farlig kommer att hända.. Hur kan drömmarna veta det i så fall?

Mmm, vilket musterium!


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag drömde en sådan "speldröm" i helgen där du var med. Vi gick på en marknad och det var fullt med spårvagnar runt den. Blev man påkörd av en spårvagn så fick man börja om, samma sak hände om man råkade möta vissa människor. Så vi gick runt och runt och olika vägar hela tiden, men vi lyckades alltid möta någon som vi inte fick möta så vi fick börja om hela tiden..

2011-09-15 @ 22:00:49
URL: http://maols.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Spännande!!

2011-09-16 @ 02:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0