släden, det går frammåt..

Och självklart så glömde jag videokameran igen så det får bli bilder idag också förlåt. Men jag kan säga att arbetet går verkligen frammåt, sladen är iprincip klar, nu är det bara sätet som ska lödas på och sedan kommer alla små detaljer :)



Då var det dags att göra dom små grejerna som håller ihop övre och nedre medarna? skidorna?  Börjar med att mäta ut, såga och fila till...



Sen bygga upp för att testa och se hur allt ska sitta innan man börjar löda..



Sen när man bestämt var dom ska sitta så löder man på dom och sedan ner i syra såklart :)



Sådär då var medarna/ skidorna fast lödda och klara och släden är iprincip klar..



Sådär ännu finare, puttsade upp den lite :) Som sagt nu fattas bara sätet som sitter på plats men som ska lödas och lite detaljer som kommer göra släden ännu finare.. Sedan så har jag och min lärare pratat om att jag ska göra en liten tomte som jag kan sätta i släden, så när vi kommit på hur den ska göras så börjar tomte tillverkning.. Sen tänkte jag även göra en ren i lera på bilden som kan dra släden...

Kommentarer
Postat av: KarinHannaIsabelle- photography

Vad duktig du är! :D

2011-10-31 @ 17:48:09
URL: http://khia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0