nej bara tisdag..

Hela jävla dagen har jag gått runt och trott att det är onsdag, så är det bara tisdag?? vafan!!!


Fan juste!! jag glömde videokameran hemma så jag har inte kunnat filma när jag jobbade med släden idag, men jag tog lite bilder med mobilen (blir inge bra när man filmar med mobilen) Så bilder får ni iallafall :)

Annars så har dagen gått super fort, började med att gå riskettan imorse från klockan 8 till halv 12.. Att dom alltid ska ha sånadär lip filmer med, tur man inte har girlyweek och sitter och lipar xD  sen iallafall, upp till skolan och ha verkstad hela eftermiddagen.. Nu sitter jag här hemma och kolla på top model och ikväll blir det ridning :)


Nu till släd tillverkning



Japp själva, ja vad säger man? ''där man sitter'' är klar, det ska ara in en liten sitt plats där men det kommer senare.. Då är det dags att sätta på dom där medarna eller vad det nu heter..''skidorna''  å börjar jag med dom som sitter pågt upp... Då gör man så att man har en fyrkantig tråd valsar ner den så att den lir en viss storlek i detta fallet 3,8 mm, sedan så glödgar (värmer upp) man dom så att dom blir lättare att forma.. När tråden svalnat börjar man forma dom som man vill ha dom med hjälp av olika tänger...



Sen löder man på dom där dom ska sitta, alltså under ''där man sitter'' sen läggar man ner hela släden i syra som tar bort lite smutts typ..  Sen smärglar man så att ytan blir fin och slät igen..



Ja då är släden syrad och smärglad då börjar man på dom undre medarna eller ''skidorna'' det är samma tråd som innan som man ara mäter ut och sågar och böjer till..

Sen har jag inte kommit längre, får se till att inte glömma kameran imorgon! :)





Kommentarer
Postat av: pappsen

Ser ut att bli huuuuur fin som helst. Imponerad är minsta ordet! Nu vet jag vad jag önskar mig i julklapp... ;-)

2011-10-25 @ 18:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0