im here!!

Hej, jag är så ledsen för att ni fått vänta på inlägg i helgen, men som sagt har helgen inte varit riktigt som den skulle för mig...
så nu ska jag berätta om min skruvade helg för er...

varnar känsliga läsare om ni är extremkänsliga.. men det är nog ingen fara..
Fredag den 13
hör ju på namnet vilken otursdag det är... och det var det..

halv 12 ringer jag mamma och säger att det gör så in i helvete ont i magen.. jag har ju skrivit att jag har haft ont till er små läsare o sånt.. iaf och hon tycker att, nej nu har jag haft ont envecka så nu åker vi till sjukan.. pappa hämtar mig och vi åker till akuten. Vi fick ta urinprov, blodprov och ja nivet den vanliga undersökningen, sen tbx till vänt rummet för att vänta på doktor. Medan vi väntar får jag feber och mår inte som i mina bästa dagar direkt. Efter ett par timmar får jag äntligen gå in till doktorn. När hon känns o klämmt har hon bestämt att jag skall åka till akademiska i uppsala, så hon skulle bara ringa till dom och säga att vi kommer. Men då ni, ska jag plötsligt spy..


Det blev resultatet att det vart ambulans med dropp i armen till akis i uppsala ist för egen bil... väl där får jag ligga och vänta ett tag i ett stort väntrum, det var det ända med tv just då. kollade lite på idol faktiskt hihih.. sedan upp till gynikologen som skulle ta en titt på mig.. Men hon hittade inget fel så hon skickade ner mig med truck ner till Kirurg akuten. Då var klockan ca 10. En doktor kom och kände o klämde, så var det bara vänta och försöka sova.  klockan 2 på natten blir man väckt och då rullas man iväg till röntgen. Där låg jag ett liten tag och sedan tillbaks till kirurgakuten.. klockan 6 på morgonen (lördag) rullat vi iväg till infektionsakuten där jag får ligga någon timme. Vi fick frukost och det var första gången jag åt då på ett helt dygn, fick ju inte äta för läkarna. sen fick jag penicilin in direkt i kroppen och en tablett.. humm..

Dom kom fram till att det var en urinvägsinfektion som flyttat sig upp till njuren.. så hem från akis klockan 7 på morgon med en liten njursten och njur-bäcken inflamation.. 

     
hehe bilder, mina käraföräldrar älskar att fota, resten av bilderna vill a inte ha me, dom ser man för...... ut xD

Ja, helgen vart inte som vi tänkt, men ja... hehe besökt hela akis har man ju xD hahahahaha nästan...


Lördag 14
ja, jag kom ju hem dar vid halv 8 på morgonen någongång från sjukan och var ju fruktansvärt trött, så jag la mig och sov i mammas säng.. mmmm skönt o sova liksom <3
När jag vaknade vid ja 11 kan hon varit, så mådde jag illa och spydde... humm... och feber var tillbaka.. så jag hamnade i soffan hela dagen faktiskt.efter nå timme kom Ullis och lilla Meja förbi.. Meja hade med sig en lite nalle till mig och hih ullis hade chokladkaka dom hon bakat.mm.<3

 vid halv 5 kom mamma hem med mat och med Marcus (hennes kille) hon hade hämtat honom från tåget :) sen åt vi och ja bara så.. jag la mig i soffan och somnade.. sen när jag vakna kollade vi på film och myste i soffan.. :) <3
 

Söndag 15
feber fi och inte spytt, jippi!!! men feber under natten:( menmen... åk frukost, kollade på film med mamma, marcus hade tagit tåget hem igen... sen kom pappa och lämna film ochtittade på den med mig o mamma.. sen ducsha, sen åka och titta på gabbes (kusin) nya ponny:) jättefin <3 sen dricka lite te inne hos dom .. sen hem, mamma o jag delade på en kebab... myste soffan...kollade på heartbreak hotel.. den är jävligt rolig faktiskt :) hihi sen var det bara god natt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0