älskar julen

44 dagar kvar till julafton!!!!!!!


Herregud människor!!!
det är inte långt kvar till jul det ska verkligen bli så himlan mysigt. Jag älskar verkligen julen med alla ljus den goda maten, hela familjen samlad för att fira och ha mysigt. ÅÅÅh jag älskar det.. alla dofter snön som ska ligga utanför på marken och glittra i månskenet.. ååh så vackert <3

Och sen pynta huset (lägenheten) så fint, ååh jag älskar det verkligen, jul musiken spelas, allt fint glitter och kulor och pynt kommer fram och julkänslan växer ju mer man tar fram... åh jag älskar det <3
jag längter till julafton!!!!!<3

hum..
En vanlig traditionell jul hos mig är väl.. Vakna på morgonen, titta om man fått något i julstrumpan<3 mamma pappa o jag öppnar våra tillsammans och sedan äta god frukost<3 Sedan fixar man sig fin och sedan åker man till dom som ska ha julen hemma hos sig. dricker lite ''för'' glögg och vi barn sitter och räknar julklappar xD hihi sedn är det kalle på tv som alla tittar på. Sedan ät det dags för den goooda julmaten som vi alla äter lugnt och mysigt tillsammans. sedan när alla är klara sitter vi bara och pratar och äter julgodis och drocker glögg/must. Sedan kommer tomten och delar ut julklappar och sedan får vi fortsätta med allt som ligger under granen. alla tackar för julklappar och pratar. Sedan brukar vi spela spel och äta godis <3 sedan är det typ slut..
(så brukar det vara när jag är hemma i enköping, när vi är i skövde brukar det vara lika förutom att vi spelar spel, vi sitter och skämtar och skrattar om annat, men dom senaste årenhar vi faktiskt firat skövde o enköping tillsammans så då har vi spelat spel och tävlar skövde mot enköping :P hihi..

Men...

Iår blir det ett jävlans åkande på julafton faktiskt, först ska jag vara här hemme i enköping med mamma,pappa, fastrar,farbror,kusiner och ja farmor, eller ja min släckt på pappas sida, hihi sen på eftermiddagen åker jag och mamma ner till skövde och firarjul med min släck på mammas sida :) hihi så vi får åka lite på jul, men det gör inget tror jag :) Men  jag missar ju kalle :( fan också, det är ju en tradition.. aja får väl kollla på film sen då xD har ju den hemma nästan xD haha... <3


Så därför undrar jag nu, hur brukar ni fira eran jul?
svara i kommentarer vad du tycker om julen och hur du firar den :)
snälla gör det!!




XXX Amanda <3

Kommentarer
Postat av: mst

Nu kan du vinna en design på min blogg, läs mer i mitt inlägg:)

2009-11-10 @ 17:31:04
URL: http://maatilda.blogg.se/
Postat av: Lovisa

¨åh jag längtar till julen.. önskar ni kunde vara med under hela dagen.. älskar dig .. puss faster=)

2009-11-10 @ 20:54:27
URL: http://loviiizaa.blogg.se/
Postat av: mst

godnatt!:)

2009-11-10 @ 22:07:45
URL: http://maatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0