nästa nivå..

Nu avancerar jag och går upp en nivå i mitt bakande och dekorerande! Jag gör alltså efterrätten till min student! Det kommer att bli två tårtor, en som är beställd och en som jag själv ska göra, jag har även bakat 60 cupcakes som ligger i frysen och väntar på att bli helt färdiga..
För att slippa all stress dagarna innan så har jag ju gjort så att jag gjort det jag kan göra nu innan, som tillexempel att göra all tårtdekoration, den håller sig länge så den har jag suttit med i flera timmar idag, jag har gjort grunden till cupcakesen, alltså själva muffinsen. Då är det bara att slänga på frosting senare! Ganska så smart, tårtan kommer jag dock att få göra dagen innan för att den ska kunna hålla sig riktigt snygg och bra!

Jag har gjort tre olika smaker på mina små cupcakes, så att de ska passa de flesta, en hallon-vanilj, en mintchoklad och en lite frächare vanilj med citron touch... Tror det kan bli jävligt bra, inga tunga smaker så, tanken var att ha lite frächare smaker då iaf en av tårtorna är lite tyngre och mastigare. Jajjemen det är min tårta som jag gör som är lite mastigare av sig, men har ändå en liten frächare touch i sig också om jag får säga det själv!

Men grejen med detta inlägg var att jag nu börjat på riktigt med riktig tårtdekoration! jag har suttit i flera timmar idag och gjort dekoration med sockerpasta.. Det är lite som att leka med modell-lera fast att man kan äta den, men det är lite samma "teknik" Det är första gången jag håller på med sockerpasta så något extremt är det inte, men det kommer att bli jävligt fint ändå! :-)


16 dagar kvar!
TAGGARÅÅÅ!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0