När är man vuxen?

Under de senaste dagarna så har det varit mycket snack om vad som är vuxet och inte, när man är vuxen och inte.. Ja ni fattar grejen... Vad tycker ni? finns det någon ålder där man är officiellt vuxen??
Jag kan inte komma på en ålder där man är officiellt vuxen riktigt. Det är svårt för man kommer alltid vara vuxen i någon annans ögon.. Jag säger ju att min mamma och pappa är vuxna, samtidigt som Max ser mig som vuxen.. Ibland är man vuxen i mamma och pappas ögon också, men ibland inte...

Idag blev det en sånhär "omg" upplevelse.. Vi satt nämligen och diskuterade barn och och om att ha egna barn... Min mamma fick mig när hon skulle fylla 22.. Det skulle alltså vara som att jag skulle få barn om 3år... Konstigt är det ju egentligen inte. Men visst är det lite crazy? Haha vi satt även och funderade på hur vi skulle berätta det för folk..Jag har bestämt en rolig grej jag ska köra när jag ska berätta det, sååå klockrent alltså!

Men det är en grej, få barn är det vuxet?? men om man får barn när man är 16 då? är de lika vuxen då?
skaffa jobb är det vuxet? men om man skaffar jobb tidigt? är de lika vuxet???

Jag kände helgen att jag var "mindre" "vuxen" än ett antal av mina vänner som skrev att dom satt och gjorde högskoleprovet. Ärligt talat så har jag inte ens funderat på att skriva de där proven faktiskt.. Och jag kände mig inte mer vuxen när jag såg att folk börjat söka in på olika högskoleprogram...
Kände mig extremt liten då och "omogen"
men jag ska inte söka in på högskola så egentligen behöver jag inte alls känna så, jag har andra planer liksom.. Men det kändes ändå bara så jäkla icke vuxet liksom...

Det är svårt det där med vad som är vuxet och inte.. Jag tror att det är bra att ha barnasinnet kvar, det är skillnad på barnasinne och att vara omogen..

Jag har nästan lättare att umgås med "vuxna" människor faktiskt. Jag har alltid gjort det och har alltid varit med på massa "vuxen grejer"... Nu hänger man en heldel ute på fallskämsklubben och där är man också bland dom yngsta, men det spelar ingen roll.. Där har inte åldern någon betydelse. Egentligen så borde inte åldern spela roll alls i dagens samhälle.. om man inte tänker krogen, systemet och sånt...
Men som sagt, att umgås med "vuxna" Jag har faktiskt nästan slutat att använda ordet vuxen och äldre när jag pratar om "vuxna" Jag har dock inte kommit på något bättre ord för det.. Det är ju så svårt eftersom att man inte vet någon ålder på vad som anses som "vuxet" då äre ju svårt. Jag säger ibland "folk som är äldre än mig" men det är så jävla krångligt att säga, ett ord skulle vara bra.. typ.. Eller så använder man bara ord som "ja det var ett moget val" eller nää det lät för jävla töntigt.. men visst är det lite "vuxet" ändå??

Vuxenpoäng, jagar ni det?? Jag jagar inga inga, men jag vet direkt när jag samlat på mig poäng.. Det är ju lite skämt såklart... Men ganska kul ändå alltså tycker jag...

Så... Vad är vuxet för dig?




Kommentarer
Postat av: Pappsen

<3

2013-04-10 @ 03:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0