hur tänker dom?

kan någon tala om för mig varför skolor sätter studiedagar typ tisdagar eller torsdagar oftast? jag menar det är ingen som tycker att det är bra, inte ens lärarna.. är det inte bättre att sätta det på en fredag eller måndag? det är sååå drygt att gå till skolan en dag, vara ledig en dag.. asså dom måndagar eller fredagar där det ligger studiedagar tis eller tor måste vara dagarna där elever "skolkar" mest? liksom som jag som har pappa i sthlm, jag hade lika gärna kunnat åkt till honom igår och stannat till söndag och då tagit ledigt/ varit sjuk på fredag.. det är väääldigt ofta folk gör så, så om skolorna tänker efter lite borde dom sätta studiedagar på måndagar eller fredagar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0