Tonårstjej tankar...

Jag satt nyss och tänkte lite och kom på att jag ligger fan efter asså... Asså såhär.. Folk säger typ ofta att man ser äldre ut och liksom har ett moget beteende.. Men vafan? jag ligger fan efter med allt jag gör! Jag ligger typ 2 månader efter med det där jävla körkortet, 2 månader efter med att fira att jag ens fyllt med mina kompisar, 3 ÅR efter i matte, jag skulle säga att jag inte ens gjort hälften av allt en ''normal'' 18åring gör... Jag ligger fan efter asså, detta är ta mig fan inte bra... Inte bra alls! Sånna här saker tar livet av mig!! Jag mår grymt, grymt dåligt för att jag inte har mitt körkort än, det är riktigt jobbigt... Matten vilket helvete, som tur är har jag 1 kapitel kvar.. MEN det är grundskola matte fortfarande.. vafan jag går i 2an på gymnasiet och jobbar med 9ans matte.. PINSAMT!! Och sen allt annat skit som 18 åringar gör, vissa grejer vill man ju inte göra liksom för att det bara är skit men vissa saker är ju liksom typ som ''oj, har du inte gjort det? vart har du varit hela ditt liv?'' Ingen har sagt det, men det är typ så det är ju! Okej nu låter det som att jag inte gjort ett skit i hela mitt liv, det har jag men ni kanske förstår vad jag menar..
Och sen.. jag tkr inte att jag ser ut o vara 18... Fan man sitter och kollar runt på facebook, alla ser ju så vuxna ut och är så jävla fina, så går man inte på sina egna bilder o ba... hur gammal e hon? 12 eller? så hon ser ut!! och alla är så jävla smala och har värsta kropparna ju, jag vill också ha snygg kropp vafan? då skulle jag också ha 1000x snyggare kläder, för dom skulle ju sitta snygg då! jag skulle säkert ha ett jävligt mycket bättre självförtroende också, för då skulle jag ju tycka att jag hade snygg kropp och kanske då vilja ''visa upp'' den mer än nu.. ja ni vet shorts, bikini, tighta kläder, sånt där man annars skämts i.. och jag förstår inte folk när dom säger att man är fin, liksom då känner man mest ''är du blind, ser du inte hur jag ser ut?''

På tal om facebook där förut... Är det någon som läst/ hört om det där att tjejer mår dåligt av facebook för att dom liksom jämför sig med alla andra? Det gör jag hela tiden.. Det är även därför jag haft mina data pauser ni vet jag har ibland? visst jag kan ju skita i att gå in på facebook.. Men jag vet att om jag sätter mig vid datorn så kommer man garanterat gå in på facebook, och jag vet att jag kommer se något man ''inte vill se'' Ni vet, nån har gjort något, så blir man jävligt avis, sen ser man nästa som också gjort nått man blir avis på, ja men ni förstår vad jag menar, visst man gläds ju med dom samtidigt som man önskar att det var en själv och då blir det jobbigt, iaf för mig.. som just nu är det jobbigaste att folk fått körkort, speciellt när dom fyllde år efter mig liksom... usch vad det är riktigt jobbigt... därför! har jag en direkt ''länk'' till min profil så att jag inte ser allas status uppdateringar, det är lättare att vara på facebook då för mig.. Sen när jag känner att nej idag skulle jag klara av att se detta man i vanliga fall ''inte vill se'' då kan man kolla lite snabbt om någon skrivit något rolig eller så.. Men jag följer bara några få personer på facebook och deras profiler går jag in på direkt liksom.. fan skulle man följa alla 500 vänner man har skulle man inte ha något annat liv asså..

Jag börjar tror att jag har ett litet kontrollbehov, eller jag vet inte vad det kallas, men antar att det är ett typ av kontrollbehov.. Jag planerar verkligen hela mitt liv, allt jag gör planerar jag, okej asså kanske inte allt, allt, men ni vet jag planerar ibland vad jag ska säga i telefon, planerar exakt vad jag ska säga om jag ska gå och prata med någon (typ möte, utvecklingssamtal m.m) Jag planerar vad jag ska göra efter gymnasiet och nu snackar vi typ om månader och nästan så att jag bokar det redan nu, inga tankar utan, så ska det vara och de året ska jag göra det.. typ så.. Jag vill inte supa mig redlöst full för jag vill inte tappa kontrollen över mig själv, jag vill veta vad jag säger och gör.. Det är lite därför jag just nu är så trött på mitt liv, eller känner mig förrvirrad, för jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag inte vet hur eller exakt vad jag ska göra och det skrämmer mig något så fruktansvärt, för då vet jag ju inte vad som krävs av mig och fan vad jobbigt det skulle vara om jag kom på det när det väl är i den punkten och då kanske det är försent och då får man göra något annat, det vill inte jag!! och sen lite det att som med körkortet jag satte en dag jag ville ha mitt körkort klart.. när vi passerade den dagen då var ju allt förstört, för jag hade ju inte mitt körkort då! och då hamnar man ju efter i hela alltet och det gör mig så extremt ledsen, för det ända jag tänker på nu är ju '' jag kunde haft körkort nu'' ''jag jobbigt att jag inte har körkort'' Som på måndag tillexempel så ska jag och max vara ensamma, ha en liten ''syskondag'' Max och Amanda dag liksom och jag vet vad han vill göra och jag vet vad som skulle vara roligt att göra.. MEN då behöver man en bil! och för att få köra bil behöver man ett körkort!! och det har jag ju inte, men det hade jag haft om jag hade varit klar med körkortet när jag velat, och det är galet jobbigt för då går man bara och tänker på det och bara tappar hoppet totalt! det får mig att känna mig så jävla kass, liksom vafan, det är mars och jag fyllde i januari, har jag inte fixat det där jävla körkortet än? och så er man någon som fyllde nyligen som fått sitt, då mår man ännu sämre då ba jaha då kommer man få höra ''hahah jag fick körkort före dig!!!'' i resten av sitt liv.. KUL! nej.. 

vilket långt inlägg det blir.. 

Skolan... ja den vet ni ju typ hur den är, jag trivs inte för 5 jävla öre, om jag hade fått göra vilka smycken jag vill hade det varit roligare, hade min lärare inte varit så jävla sur och dryg hade det varit bättre, asså det ska inte behöva vara så att folk sitter jag pratar, har kul i skolan och sen ser man läraren komma och alla blir knäpp tysta, sätter sig ordentligt vi bänkarna för att alla vet att man får en dryg kommentar eller skäll annars.. vafan han är inte gud! bara för att han brinner för sitt yrke behöver inte alla göra det! jag klarar inte av den människan ärligt asså, när jag fick veta att jag inte kunde byta skola till hösten så trodde alla att jag blev ledsen, nej jag blev inte ledsen jag blev arg, jag blev arg för att det betydde att jag skulle få gå kvar på den där skolan som inte har koll på ett skit, renoverar och bygger ny skola men har egentligen inte råd, lärare som han noll kommunication och framför allt min karaktärsämnes lärare som jag är så jävla trött på så jag tror att dör, jag blir så jävla arg bara jag ser honom.. 

  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0