Diskuterar de senaste ang kränkning...

Just nu pratas det en jävla massa om olika saker som hänt i Sverige där det är skolor och annats som ändrat på traditioner för att någon kan känna sig kränkt.. Jag tror att alla vet vad jag pratar om just nu... Det var ju en skola som inte tillät pepparkaksgubbar i sitt lucia tåg för att någon kunde känna sig kränkt. Men.... Om pepparkaksgubbar inte får vara med så är det precis lika kränkande om inte värre... Jag är inte rasist på något sätt och har många vänner som har bakgrund från andra länder, ingen av dom känner sig iallafall kränkt av en kaka. Om jag nu formulerar om mig lite här.... Om vi pratar i människoform... Där är det ju som att säga, Nej bruna barn får inte vara med i lucia tåget för att någon med samma hudfärg kanske blir kränkt.. Jaja så ni menar att bruna barn inte får vara med i lucia tåget alls då? då blev det ju helt plötsligt jäävligt kränkande! Ellehur?? 
Sen är det ju de där klippen som Disney klipper bort från  kalle på julafton.. Dom har bort den svarta dockan och en gröngubbe som dansar... Vet ni varför? klart ni vet alla har väl läst det på aftonbladet, men för er som inte gjort det.. De två figurerna klipps bort för att de speglar stereotyper av judar och svarta... Då undrar jag... Får inte svara och judar vara med i kalle på jul?... och då undrar jag även isåfall varför?? Då skulle ju jag kunna säga att, klipp bort den dumma blondin dockan som gör att vi blondiner framstår som dumma i huvet... Vet ni vilken jag pratar om? Den lilla blonda dockan osm kommer först som inte klarar av att säga ''mama'' först... Den mörja dockan är ju fan så mycket smartare, kommer ner, säger ''mamsen'' och hoppar själv på stämpeln, man ba jaha? vi blondiner är alltså dumma i huvudet alltså?? aja jag känner mig kränkt! xD Eller att tomten bara tagit små växta människor och desutom har dom som slavar, är inte de kränkande också då eller?? 
Självklart överdriver jag nu en hel del, men förstår ni vart jag vill komma??
Det är alltid de svarta man tar bort ifall någon känner sig kränkt, ja men vita kan väl också känna sig kränkta eller??
och det blir bara ännu mer kränkande om man tar bort de svarta helt och hållet... Och sen känner jag lite såhär... Pepparkakor, det är en kaka, en kaka kan väl inte kränka någon?
Den svarta dockan, det är en DOCKA! leksaker är inte kränkande, samma sak med den där dansande lilla gröna, det är också en leksak, det är inte kränkande...
 
Kan folk inte bara vara, absolut får folk analysera, fundera, tänka och andra saker.. Men måste folk överdriva så in i helvete hela tiden???
 
Som den där julkalendern, som blev anmäld för att ungarna spelade anden i glaset.. För det första så har de spelet spelats i flera, flera år, ungarna lyckades inte heller med spelet, jag tror inte att unganra ens fattade vad spelet skulle gå ut på, det är alla föräldrar som överreagerar... Nån sa att det tog över barnen till den mörka sidan och då tänker jag såhär... lever du på medeltiden eller?? Asså, det är på tv, vi lär våra barn att allt på film/ tv inte är på riktigt, men så fort de händer något så ba baaam anmälningar hit och dit... Sen, så ah nej ingen ide att anmäla ett program på tv när det redan sänds, jag menar åd har ju dom som vill se de redan sett det liksom...
 
Nej gott folk, sluta överdriva allt, och sluta överreagera! Tycker du att det är kränkande med svara dockor i kalle, ja titta inte på de då, tycker du att pepparkakor är kränkande, ät det inte då...
 
Vänta.... Om det är kränkande med en svart docka i kalles jul... då måste man ju ta bort mussepigg också? han är ju svart??
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0