mot... ULLARED!!

Oh yes idag har jag varit med mamma på jobbet... btw jag är hemma i Falköping igen!! Jo, jag har varit med mamma på jobbet idag vilket betyder massa bil och flera besök och avslutning på ullared... Vi började med en butik i Borås och sedan vidare till en butik i Varberg och sedan två butiker i Falkenberg... Sen jävlar blev det Gekås ''ullared''  Vi såg nog bara en tredjedel av hela skiten men vi köpte bara det vi ville ha och sen hem, det är ju endå en liten stund hem och på kvällen så vill man ju bara hem liksom.. Men det slutade iaf på lite över tusen kronor, men då kan jag säga att alla julklappar är iprincip köpta har 2 kvar och dom är deran planerade och går inte att köpa där... Så då är det klart, fan vad skönt :) Men vad köpte jag? ..... En volumaster, raggsockar, ridstrumpor, tights, ridhandskar, termo leggings, 2 rid tröjor :) och 4 julklappar  :D Nu blir det inget mer shopping... som jag sa till Michaela... ÅNGEST!!!! jag har inte ångest för att jag köpt saker, jag ångar inget jag betalat för.. Men jag har ångest att jag kanske någon gång tappar kontrollen och fortsätter köpa så att pengarna tar slut.. Så jag sätter en egen spärr i huvudet ''hit men inte längre'' då rör jag inte kontot om det skulle bli mindre pengar (om det inte är så att jag måste typ ha mat eller något viktigt så) men ingen shopping!! Som jag beskrev det för michaela... Jag gör så att jag inte ska hamna i ekonomisk kris och ibland sätter jag gränsen flera tusen kronor mer än jag behöver, liksom även om jag förlorade hälften skulle jag inte hamna i ekonomisk kris xD Men visst är det smart då har man alltid pengar ifall du skulle behöva, sen att man säger ''jag har inga pengar'' betyder med '' nej jag vill inte slösa bort mer nu'' eller nått :P bara för att man har pengar behöver man inte göra sig av med dom... det är ganska skönt att känna att man har pengar ifall det behövs :)

Hahah från att snacka ullared till att snacka ekonomiska spärrar... hummm.... skumt... man kommer aldrig ut från ullared med mindre än 1000 kr i shopping väskan...


Men jag har faktiskt 2 minus till Ullared...


1. otroligt o-organiserat, avdelningarna var helt ''utslängda'' överallt och man hittar fan ingenting, och då missar man hälften...

För att fixa det borde man bydda det som ''ikea'' ni vet, man följer en väg och då går man igenom alla avdelningar. Då kommer man se allt, handla med och allt skulle bli mindre rörit...

2. Trångt.. På avdelningarna var det väldigt trångt, liksom om man stog och kollade på kläder så kom ingen annan förbi utan att behöva tränga sig förbi... inte trångt pga folk då utan att ställningarna stog för nära varandra på vissa ställen, speciellt efter som att alla kör med kundvagnar... trångt!

Gångarna var bra, men som jag skrev över, om man skulle organisera allt mycket bättre skulle det inte vara lika trångt... och du skulle inte missa något..

Annars tyckte jag om gekås, blir nog fler trippar dit :)



Kommentarer
Postat av: Pappsen

Du är klok du min Mandis...

2011-11-04 @ 08:31:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0