allt på en gång..

Förlåt men jag börjar bli lite små irriterad på det här pratet och diskussionen ang vad som var rätt och fel vid biljakten där en personbil körde ut på hjulstabron som var öppen och dog.... Det är mycket prat om hur polisen agerade och hur detta borde skötts.. Media är otroligt negativ mot polisen i alla lägen, och speglar detta på polisen och uttrycker väl lite smått att det är tack vare polisen som det omkom personer under denna jakt som slutade som den gjorde... Förlåt men det var ju inte polisen som tvingade någon upp på bron, bron var öppen, bommarna nere, personbilen (som sägs ha kört väldigt mkt för fort) kör igenom bommen och rätt ut... Visst kanske var polisen som såg till att bron var öppen, men tanken var ju att personbilen skulle ha stannat när man såg att bron var öppen.... Har även läst lite om att polisen ska signalera mer om det ska vara hinder med bilar, blåljus och grejer, men ändå det är fortfarande inte polisen som fått grabben som körde att köra av bron...
såg nyss på nyheterna att dom pratade om detta, pratade med killens flickvän, han pratade med henne medans han körde genom bommen och ut över kanten, han drog ett litet "farväl" kan man säga, alltså visste han vad han gjorde... Jag tycker iallafall inte att polisen agerat fel, dom kanske gjorde missar, men det är inte deras fel att personerna fortsatte att köra även fast bron var öppen...

Nej jag var bara tvungen att ta upp det, kan man bara lägga ner det nu, media "hatar" polisen i alla lägen och tar alltid fram brister, inte så att det är biljakter bara för att liksom...

så det fick jag ur mig det också!
kan vara möjligt att jag är mer på polisens sida då jag har mycket poliser i min närhet och vet hur det egentligen gått till i många lägen...

skit samma, lägg ner nu, polisen gjorde sitt jobb, med eventuella brister och personerna i personbilen gjorde något dom inte skulle och sedan kört av bron..

Sen tänkte jag ta upp det här med att vi ska skicka upp folk till mars, har ni hört det? Jo nu är det så att vi ska bygga upp koloni på mars och därför söker man nu personer som är villiga att åka till mars och stanna för alltid! man kommer att skicka upp 4 personer i taget, 2 killar, 2 tjejer. Dessa personer ska börja bygga upp koloni på mars, 3 år senare kommer det att komma 4 personer till... Jag har tänkt på detta en del.. vilken inavel, asså ja absolut kommer dom inte ba föröka sig som små kaniner där uppe, men människa har behov, 2 personer från varje kön, ensamma på en planet, tillsammans i 3 år.. Det säger sig självt! klart att dom kommer att sätta på varandra! jag menar tror man seriöst att dom ska bo ihop i 3 år utan att röra varandra? kolla bara på bigbrother, där sätter dom på varandra och dom är under samma tak i 100 dagar... Sen haha tänk er när dom nästa 4 kommer, när man inte sett någon annan människa på 3 år.. vilken upplevelse... Jag skrev en kommentar om det här igår via facebook, det var inte populärt, jag var både dum i huvudet och korkad, och att skriva på min blogg var ju "patetisk" vilket tråkigt liv jag hade... Tråkigt att folk inte tål att tänka utanför boxen.. Haha jag satt här hemma och skrattade åt kommentarerna där folk skrev att jag var dum i huvudet, Ha njaa var är ironisk och realistisk!

juste jag har tatuerat mig också! jajjemen jag har märkt mig för livet med texten "Dont dream your life
Live your dream"
på mina revben på vänstersidan...

Jag åker till Prag om 12 dagar AWESOME!Jag tar studenten om 41 dagar AWESOME!

nej det var så länge sen jag bloggade något så jag drog ett långt inlägg med olika saker i på engång! :-)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0