Jag kanske ska vara tydligare...

Jag är.. otroligt.. irriterad just nu...
Jag kanske ska uttrycka mig lite tydligare eftersom att folk alltid tror det värsta och aldrig verkar förstå vad jag menar... Så att folk kanske får lära känna mif lite så ni förstår varför jag skriver/tycker/tänker som jag gör!

Tänkte bara börja med några få stora punkter..

NEJ jag tänker inte sitta och skriva att allt är så bra och härligt när det inte är det, jag ljuger inte på min blogg..
NEJ jag har inga planer/funderingar/tankar på att ta livet av mig.. Man kan vara ledsen/ må dåligt och tka att livet är skit utan att vilja ta livet av sig!
NEJ jag har inga problem hemma med mina föräldrar, dom älskar jag mer än nått annat och jag vet att dom älskar mig mest av allt!

Så det var dom stora punkterna jag får höra hela tiden att folk ''pratar'' om..
Så till lite små saker...

NEJ jag tycker inte om anonyma kommentarer på min blogg... tack på förhand...
NEJ det är inte lättare att boka uppkörning i någon annan stad, sommartid är körskolornas rusningstid, så visst det går, men det är fortfarande veckors väntan!
NEJ jag är inte speciellt posetiv på min blogg eftersom att väldigt mycket i mitt liv just nu inte är speciellt povetivt, det är mer som tynger än som lättar om vi säger så...
NEJ jag tycker inte om att hela tiden få höra att folk undrar hur jag mår av andra, om ni vill veta hur jag mår, tänker eller något annat så får ni gärna prata med mig.. ingen annan vet hur jag mår och tänker bättre än vad jag själv gör...
NEJ jag trivs inte på min gymnasie linje för att jag tycker att det är grymt tråkigt att sitta i en verkstad och såga små silver grejer varje dag och på köpet förstöra sin kropp (rygg, axlar, händer m.m), jag tycker inte om lärarna och jag vill framför allt inte bli guldsmed och det är väldigt inriktat, så det är det jag blir.. kul jag som vill bli nått inom musik/show branchen! och sen tycker jag inte om skolan heller, sättet dom jobbar på och driver skolan är det sämsta jag varit med om.

JA jag har ett jävlar jävlarinamma i mig, men som sagt så är det mer tugnt nu så den orkar sig inte upp
JA jag har en klar plan på hur allt ska bli och hur mitt liv ska se ut, därför om jag blir tex klar med körkortet senare blir jag besviken för det var inte vad jag planerat och då rasar hela min plan... kanske ett litet kontrollbehov?
JA Jag har ångest varje dag över att jag inte klarat körkortet, att jag inte gått ner i vikt och över skolan..
JA jag känner att jag gör mina föräldrar besvikna för det har aldrig bara flytit på, det har alltid varit något problem med skola, körkort, träningar osv, alltid något..
JA Jag har vill ofta vara bra, kanske t o m bäst på det jag gör, inte för att kunna skryta inför folk utan för att det känns bra för mig, det västa jag vet är när folk skryter om hur det gick på ett prov eller vilket datum dom fick körkort, då lackar jag ur asså!
JA Jag vet att folk ibland tycker att jag är bortskämd, mina föräldrar säger det också, jag ser inte det som andra gör, det är så det är.. och jag vet att jag kan låta helt extremt bortskämd här på bloggen ibland, som tex det där med språkresan.. Nej det var inte självklart att jag skulle få åka, för att det kostar jävligt mkt pengar, men för mig hade vi kommit en bit påväg, det var inte bara att man sett att det finns, jag pratade om dom med datum, priser, iprincip när jag kunde åka och så blev det inte så ändå, klart jag blir besviken? och då blir folk såhär ah men du är så jävla bortskämd och är aldrig nöjd, jo? jag är nöjd med en jävla massa saker, men jag kan tala om för er att om dom personerna varit i samma sits som jag, så hade dom också gråtit och varit besvikna för att dom inte får åka? tror ni att jag ba fråga om jag fick åka och sen skötte mina föräldrar resten? nej jag kollade upp, mamma beställde ju broschyren men jag kollade upp tider, hur det funkar, skickade om pris, pratade med dom i telefon 2 gånger för att få alla info jag behövde och sen var det bara att försöka övertala att jag verkligen ville åka, att ja det är mycket pengar men det är värt för att... osv.. ni får inte tro att mina föräldrar kommer med ett silver fat med en anmälan liksom, för så är det inte! dom är som alla andra föräldrar, man får fråga, övertala, diskutera, osv, osv... Sen om dom vill lägga en extra slant på mig istället på andra saker så är det de dom vill göra, vi alla är olika, och gör saker på olika sätt... Tro inte att jag får allt på silver fat, för jag får kämpa och är uppfostrad som alla andra barn, jag är inte paris hilton eller nån annan som får allt serverat.. jag är inte sån, jag har fötterna på jorden och kan ta hand om mig själv, tack vare mina föräldrar! Jag är bortskämd med kärlek och det är jag glad för!
JA jag är jävligt rädd för framtiden, och framför allt att den inte blir som jag vill, att jag inte får göra dom där sakerna jag vill göra innan jag dör!..
JA Jag känner ibland att jag svikit min pappa för att ha flyttat så långt bort, jag gjorde det för att få komma bort från enköping, där det var tugnt, jävligt tugnt på slutet, jag flyttade i hopp om nått bättre... oj så fel jag hade...
och..JA Jag är just nu jävligt upprörd på att folk säger ''det är bara o kämpa'' Vafan tror ni jag gör och gjort ett tag nu? tror ni att jag haft problem med skolan senaste månaden eller? nej i 2 år nu har jag velat därifrån, eller ska jag gå längre bak och säga att det varit problem i skolan sen årk 4 kanske så folk förstår.. Körkortet, det har gått dåligt sen... februari för att jag inte pluggat sen dess, och oj så jag har ångest för det, tiden går fortare än vad jag själv gör just nu och jag känner ungefär såhär med mig och körkort ''Din kassa jävle hur fan kan du inte klarat det än? du började ju för i helvete i sep/okt, samtidigt som din michaela och hon är klar, i november blev hon klar. Nu har du vänner som fyller i april/maj som började plugga i mars och också är klara. Helvete vad kass du är inte inte lyckats med det'' Ungefär så låter tankarna i mitt huvud när det gäller det... även samma tankar med träning o viktnedgång, jag måste ju gå ner för att jag ska känna mig bekväm, jag tänker inte acceptera den, glöm det jag vill inte vara tjockast av mina kompisar, jag vill inte skämas att gå i bikini på sommarn, eller shorts heller för den delen.. Jag vill också vara den där tjejen med grymt snygg kropp.. M.M...

Visst det där är sakar som folk ba men vafan må dåligt över det? finns folk som har det värre... MEN FÖR I HELVETE!! ska man behöva bo i en fattig by utan mat och vatten för att få må dåligt eller? Folk lever olika liv och påverkas av olika saker, kan inte folk bara acceptera det? jag är så jävla trött på folk som ba äch skärp dig det finns folk som har det värre än dig.. FÅR INTE JAG VARA LEDSEN OCH MÅ DÅLIGT ÖVER NÅGOT FÖR ATT NÅGON ANNAN HAR DET SÄMRE?  Om den personen hade levt mitt liv kanske den också tke dom här sakerna var jobbiga, hade jag levt den personens liv hade jag säkert tke att den personenes problem är jobbiga, eller så kanske jag inte alls hade det? problemen den personen har kanske inte alls bekymrar mig? Och får man inte vara ledsen för sina problem bara för att någon annan har det värre, då får man aldrig vara ledsen, för vem fan bestämmer att någon annan är värre? Även kommentaren som ''du kan inte vara så ledsen? du ler ju?'' asså what? Kan man inte le bara för att man är ledsen för något? asså kan jag inte skratta åt mina kompisar bara för att jag är deppig för körkortet? jo klart jag kan? och vadå? har ni haldrig hört talas om att hålla känslorna inne och visa en sida ut? eftersom fler människor än vad vi tror mår dåligt och dom ser vi inte för att odm ler så måste dom ju vara fejk? ellehur? JA!

Så var det något mer ni undrar över om mig, mina tankar eller nått nu när jag ändå håller på?
Isf så hör av er till mig, och inte någon annan tack, för ingen kan svara på dom frågorna!

Så jag hoppas att folk nu kanske förstår varför jag känner som jag gör, varför jag tänker som jag gör och att ni accepterar mig som jag är, om ni inte kan göra det så är det synd för er för jag umgås inte med folk som tänker ändra på mig, som är falska mot mig och inte vill mig väl..

Nu tänker jag göra det jag gör när jag är arg/irriterad.... städar...


Kommentarer
Postat av: Madeleine

<3

2012-05-10 @ 01:37:35
URL: http://meneadesign.wordpress.com
Postat av: jag (emma vallin)

Ursäkta då tar jag tillbaks det jag sagt! Ha det bra :)

2012-05-10 @ 11:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0