Vuxet?

Jag sitter lite och funderar på vad som är vuxet? Jag menar när man var liten tyckte man att ''wow 18, då är man vuxen och får köra bil'' oooh no! 18? man är fan rena barn rumpan liksom.. Nej okej kanske lite överdrivet, men vuxen? pff knappats, mina föräldrar är vuxna! Hahah nej men förstår ni vad jag menar? Ja man får köra bil, HELT GALET!!! och jag har redan ställt om mig,jag har redan ställt in mig på att jag ha körkort!, jag fyller 18 på lördag och jobbar för fullt med körkortet och kommer få det kort efter (enligt min plan) och redan efter nyår har jag tänkt ''fan vad gött då tar jag bilen och gör det'' sen tänker man efter... Nej just fan du kan köra bilen, ja! men du får inte köra den själv så nej du kan inte bara ta bilen och dra iväg.. Helt galet då känner man verkligen att det är nära!! och discotek och krogen liksom!! nu fattar man verkligen vad mamma och pappa m.f menar med ''Är det +18? Det är ju bara småungar ute! man är ju förälder på stan'' och som jag sa tidigare, när man var liten tyckte man ju att 18 då är man ju vuxen. Sen tänker man på sig själv nu ''Jag? på krogen? lagligt? på riktigt?..Jävlar vilket röj!!'' man är ju värsta plutten...
Men visst är det så att folk börjar ta en som vuxen då, vill att man tar mer ansvar, fan jag och mamma satt och pratade om att ställa sig i kö till lägenhet liksom? galet.. Hahha jag kommer ju aldrig hitta nått som duger, jag är så jävla kräsen jag '' nej för litet'' ''nej för fult'' ''nej fel område'' Nej man jag satt faktiskt och pratade med pappa i telefon för en stund sen medans jag satt och kollade på köp lägenheter visst fan är det dyrare, speciellt i stockholm, men sen börjar man kolla lite mer på detaljerna, som jag hittade en 1a helt rimmligt pris för att vara stockholm helt nyrenoverad med fin utsikt och ganska billig månads avgift, ja sen får man ju + på lån och ränta och allt det där, men om man har ett jobb så skulle det ju antagligen funka.. Men hyres lägenhet får man väl börja med och jobba upp sig samtidigt så att man tjänar grymma pengar...
Fast sen vet jag ju inte, jag vill ju ta mig utomlands och jobba, bör man fixa lägenhet direkt då eller ska man vänta tills man verkligen vet att nu stannar jag i sverige? Man får ställa sig i kö iallafall så att man har ett lite att välja mellan såklart..

Ja ni.. 18år.. Jag har länge känt liksom i huvudet att 18 det är speciellt liksom tänkt att 18 är något speciellt, det firar man extra men liksom mest bara för att ''när man är 18 får man gå på krogen, ta körkort och rösta'' Men nu känns det mer galet, fan 18? 18år, tänk er 18år? fan tänk liksom nu får man verkligen på in på krogen, man får verkligen ta körkort och köra bil, man får liksom allt det där.. Det är ju faktiskt lite galet.. Det känns som att nehe? det är sånt vuxna gör, nej men förstår ni hur jag tänker?
just nu vill jag bara att den här veckan ska swicha förbi och att det ska bli lördag snabbt, man längtar liksom.. Men jag längtar inte efter att liksom fylla just 18 utan mer min fest, min födelsedag, att få ta mitt körkort så att jag kan åka runt utan att behöva låsa någon annan, att jag kan gå ut på nått ställe och dansa och ha roligt, det är mer det jag längtar efter.. Som mamma sa '' Men tänk, få kan ju du och jag i sommar dra iväg med bilen på något kul och typ sitta på nått ställe och dricka vin, det är ju galet'' Jo visst fan är det galet, men då sa jag '' Ja, åka runt och titta på saker eller åka någonstans och göra något kan vi ju göra nu med eller?'' Jag tänkte jaga och vem har sagt att vi inte kan göra det nu? då svarade mamma '' Ja, men nu får ju jag köra hela tiden, det är ju inte roligt'' Sant, då kan vi turas om att köra, sjukt!!

Jävlar vad långt detta inlägg blev..


En bild på mig från dagis tiden antar att jag är i ca 2års åldern
När detta kort togs, inte fan visste jag då att jag typ 16år senare skulle sitta vid en sak som heter laptop och skriva ett inlägg på min blogg om min 18årsdag eller om att vara vuxen... Lite coolt faktiskt..

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Älskar dig mitt hjärta!!

2012-01-09 @ 10:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0