Skola.. Imorgon...

Usch vilken ångest... Det är verkligen en ångest, jag ljuger inte det är as jobbigt, jag vill verkligen inte gå upp imorgon och gå dit, jag vill verkligen inte usch, usch, usch... Skolan har allltid varit ett problem för mig, jag har aldrig trivts i skolan jag har alltid haft svårt med det... Om man inte hade behövt gymnasiet, utan att man som förr, kunde få jobb direkt efter 9an då hade jag inte gått på gymnasiet, då hade jag absolut valt att inte gå 3 år... Jag kommer ihåg, jag tror det var i 3an när en tjej i min klass sa till mig att gymnasiet inte var obligatoriskt då sa jag direkt att jag inte skulle gå på gymnasiet.. Varför gå 3år i skolan extra om man inte måste? Jag är det någon som egentligen får det att gå ihop nu för tiden det där med gymnasiet? Jag menar förr var gymnasiet frivilligt och då behövde man inte ha den kompitensen heller, du kunde få vilket jobb du ville iaf.. Men nu är gymnasiet fortfarande frivilligt, men du kan fa inte få något riktigt ordentligt jobb om du inte har 3års gymnasie utbildning och det roliga är.. Det är inte själva utbildningen företagen går på tycker jag utan mer att du gick gymnasiet.. Vafan min pappa gick el programmet, han har aldrig jobbat som elektiker? min mamma gick 2 år på omvårdnad innan hon hoppade av gymnasiet, har hon någonsin jobbat med nått sånt? nej.. Så min fråga är... varför är gymnasiet fortfarande frivilligt om man iprincip inte kan få jobb utan att ha gått de? Humm... Ah nej... då var det roliga slut och tillbaka till fängelset imorgon då...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0