Att komma ihåg...

God morgon! här är man uppe med tuppen, galen som man är så ställer man klockan efter julkalendern, här missas inga delar kan jag säga!
Nej det var inte de jag skulle skriva om denna lugna, stillsamma morgon!
Jo ni förstår igår kväll så låg jag i soffan med lilla Max och hade mys liksom, och då tänkte jag lite på att man måste ta vara på alla stunder. Det kommer ju komma en dag då han inte alls vill mysa med storesyrran liksom.. Då kände jag att ta vara på den här stunden med lilleman liksom, samma sak nu imorse, då kom han in och la sig hos mig i sängen en stund, det är också sånna saker som man tar vara ,på och kommer minnas när han blivit äldre och skiter i syrran liksom ;-)

Detta gäller med allt, jag kan ibland känna att jag är extrem med att behålla känslor och minnen som jag liksom, ja som jag Tycker om.. Det kan vara allt från att någon säger något till att jag är på en resa.. Jag skulle även säga att jag är ganska bra på att behålla minnen, jag kan ibland komma ihåg vad mina kompisar har sagt till mig fast det gått flera år, jag är ganska bra på att komma ihåg människor, vilket är jävligt drygt ibland. Ni vet när man har träffat en person och pratat med personen, sen träffar man personen igen och man kommer ihåg de mesta om personen medans personen inte kommer ihåg att man träffats, sånt är lite små drygt...

Men grejen är att allt varar inte föralltid, så man ska ta vara på den tiden man har, ta vara på allt man har omkring sig..

Därför! ska jag leva livet så som jag vill ha det! och jag ska ta vara på varje minut och lagra varje minne djupt in...

så.. nu har jag skrivit på detta inlägg sen halv 8 imorse! nu ska jag fortsätta titta på Polar Expressen med lilleman





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0