Är vuxen livet så dåligt??

Jaha då har man påbörjat det sista jullovet då... Helt sjukt skönt med lov nu asså, riktigt skönt, men det känns ändå lite små skumt att detta liksom är sista gången man har jullov, för nästa år så har man förhoppningsvis obb, och då har man ju inga 3 veckors julledigt, inge sportlov, inte påsklov, inte höst lov, inga 10 veckors lov på sommaren.... Då börjar det verkliga  livet... Det jobbiga livet enligt alla vuxna, om det är så jobbigt som dom uttrycker så är jag inte så sugen på att börja de livet. Men är det en bra del av livet så är jag ganska nyfiken på vad som väntar.. Men oandra sidan, livet blir vad man gör det till, så om jag gör det helt crazy, så kommer det bli så... Jag tror att mitt nyårslöfte detta år kommer att bli att förbättra saker med mig själv som jag vill förbättra, eller sidor hos mig som jag vill stärka upp. Jag märker en tydlig ändring på mig redan nu, den ändringen har väl skett de senaste året.. tror jag.. Det är iallafall det senaste året som jag ibland tänker på hur jag är, eller hur jag uttrycker mig eller liknande... Men fortfarande så är man lite orolig över de där ''vuxen livet'' som alla vuxna prata om, som är så dåligt och så jobbigt... eller dåligt säger dom inte, men att det är tufft... De flesta vuxna säger att skolan är skit soft när man kommer till arbetslivet så är det inte lika soft längre och att man ska vara glad för att man går i skolan typ... Då tänker jag såhär... Jag tycker inte om skolan för att jag liksom haft problem osv, som med min matte, jag har varit grymt deppi över att jag inte kom in dit jag ville på gymnasiet, det har påverkat mycket kan jag säga.. och då så säger jag såhär, skolan har inte varit kul för att jag inte har trivts riktigt, men skaffar jag ett jobb som jag tycker är kul och trivs på så kommer jag inte tycka att det är jobbigt liksom.. förstår ni hur jag tänkter?
Och varför i hela jävla helvete säger folk att de är så jävla jobbigt o vara vuxen o ha jobb.. svaret är ofta att man måste ta ansvar, då undrar jag är de så jävla jobbigt osm alla säger? De finns ju en jävla massa bra saker också? Typ som tjäna pengar? typ bestämma själv, ingen jävel som kommer o bestämmer vad du ska göra? Göra de man själv vill och tycker är kul, inte behöva läsa massa skolämnen du inte kommer använda senare sen?? man kan göra vad man vill, som vuxen kan man gå åt vilket håll man vill, inte en obligatorisk skola med obligatoriska ämnen som alla ska läsa.. som vuxen väljer du ett ''obligatoriskt'' jobb, men fortfarande DU valde, inte kommunen eller annat, DU väljer vilket jobb/ arbetsuppgifter du vill göra, det är inte nån upbildningsplan som ska följas som ska gälla på alla skolor, där du läser ämnen du inte liksom kommer använda i jobbet.. utan du väljer ett jobb med uppgifter som har med jobbet att göra.....
Helvete vad trassligt det blev... men är det någon som förstår?
 
Liksom, om nu folk klagar så mycket på sina jobb, då är det dags att byta jobb!
 
Jag har bestämt hur mitt liv ska vara, och det ska vara jävligt roligt, jag tänker inte bli nån svensson vuxen, och tyck vad ni vill om det.. men så är det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0