teori.. nee...

Jag är absolut inte någon teori människa.. verkligen inte! jag hatar att läsa böcker, jag hatar att sitta och göra en massa instruderingsfrågor, jag hatar allt sånt där och jag lär mig ärligt talat inget på det.. Jag är mer praktiskt lagd eller hur man nu säger det? Jag tycker mer om att göra saker för att lära mig, som tillexempel som vi nu gör på kultur och stilhistorian, eftersom jag sa att jag tyckte att vi skulle måla och greja, alltså göra bildgrejer i stället för typ skriva massor och sånt där, självklart kommer vi göra det också! men idag så typ hade vi en kultur och stilhistoria lektion och vi har snackat lite om venusfiguren, vet folk vad det är? lite kort, det är en liiiten figur som är gjord av sten som man hade på typ sten åldern eller något, väldigt längesedan iallafall, hon står för kärlek, fruktighet och typ skulle ge lycka till kvinnor som var gravida typ, det har vi pratat om förra lektionen och idag då så skulle vi göra en egen tolkning av henne, vi fick välja hur helt själva, jag målade min tolkning, alla andra gjorde henne i lera och Jenny (läraren) gjorde henne av papper och tejp.. Jag blev inte riktigt klar med henne men nästa gång :)
alltså detta är ju otroligt, jag säger något posetivt om hantverk ;) nej men ärligt det är väldigt skönt att det inte är speciellt mycket teori där, idag tillexempel har jag haft hantverk hela dagen och då sitter man och gör saker i silver. Jag blev klar med ett halsbands hänge som ser ut som ett treringssystem... FAN... Jag skulle sagt att det var min egna påhittade design... min lärare trodde nämligen det och ba åååh egen design alltså, du är designer nu alltså? hittat på själv? och självklart svarar man, nej det är treringssystem, de sitter på fallskärmar.. hahah och då började han skryta för en tjej som satt där om att jag hoppade fallskärm.. hahah han överdrev lite och sa att jag var fallskärmsjägare också men då såg hon lite konstig ut och min andra lärare ba NEJ nej INTE JÄGARE! hon hoppar själv sådär bara... Hahah hmm okej?... :)
 
Förlåt för så få inlägg idag, men mitt internet har inte varit med mig idag riktigt....
 
Anars idag har jag varit med lilla Michaela en sväng till skövde och hämtade hennes mobil och så käkade vi lite på max när vi ändå var där liksom sen blev det hem till falköping igen... den lille plött staden... där det igår kväll brann ner ett hus, vi åkte förbi det idag och mjaa det var inte mycket kvar på de huset kan jag säga, typ någon enstaka vägg annars var typ allt nerbrunnet.... kul! eller inte... usch så hemskt liksom... läskigt!
 
 
 
Lite mindre snygg outfit idag, är det verkstad hela dagen.. så är det och då behöver man inte va snygg :)
 
Början på min vesus-tolkning :)
 
Treringssystem, med texten  ''carpe ventus'' in graverat
Gulligt ;)

Dagens skoooor :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0