Funderar om framtiden

Jag har funderat länge.... eller jag är en sån människa som funderar och tänker väldigt mycket, vilket ibland är nått så kopiöst jobbigt eftersom man fastnar i tankar och funderingar som man aldrig kommer få svar på... Jag tänker varje dag på hur allt hade varit om det faktiskt hade blivit som jag hade velat.. Att jag hade börjat på gymnasieskolan jag ville gå på, flytta bort från småstan.. Hur hade det varit då? Vem hade jag varit? Om jag tänker efter hade framtiden blivit ''bättre'' med tanke på vad jag vill hålla på med, då hade jag fått den grunden, de har jag inte fått nu, faktiskt så är jag på helt fel spår... Och jag blir galen på mig själv! Satt i dag och sa till mamma att jag kanske skulle kunna bli reseledare... sen ba men Amanda vad håller du på med, är du dum i hela huvudet eller? du ska inte ha nått sånt jobb, då kommer du aldrig komma dit du vill, du ska inte ens tänka tanken... Och jag börjar bli så trött på alla som bara ger mig förslag på hur jag ska göra med mitt liv, vad jag ska jobba med, vad jag borde göra... asså tack, men jag tänker aldrig jobba så, jag tänker inte jobba på ica i 30 år, jag tänker inte ställa mig och jobba i butik tills jag går i pension, jag ska showa, stå på scen det är de jag ska göra.. resa runt i världen och showa för människor, underhålla.. men det fattar inte folk... när jag säger att jag ska resa så säger folk jahaa då borde du bli reseledare... nej, visst jag får resa men det är inte de jag vill jobba med...jag vill fortfarande stå på scen.... kanske t o m bli någon.. bli något stort... Absolut kan jag väl jobba extra på ica eller nått nu när jag går i skolan bara för att få extra pengar, men efter de så drar jag och då tänker jag köra på, bli det jag vill och sen ba göra det så jävla bra.... Folk tror inte på sånt.... Folk tror inte att man kommer bli nån showartist, det jobbet ''finns inte'' det är som att folk tycker att ja då måste man vara bäst... nej, man kan börja showa på nått litet ställe och sen jobba upp sig... det är de jag tycker om med den branchen, man behöver inte plugga 10 år på högskola för att kunna underhålla folk, man behöver bara vara rätt person för jobbet och kanske kunna de du ska göra, självklart kanske de underlättar att ha gått o pluggat nått, men oftast behövs bara gymnasieutbildning för dessa jobb.... tack gode gud för de!
 
Det jag tycker är jobbigt... det är att jag känner på mig att jag aldrig kommer komma dit jag vill, det är en extremt stor klump i magen att känna så... Jag vill inte leva det vanliga svensson livet, jag vill verkligen inte de jag har gjort de i 18 år nu... jag känner inte för att leva så hela livet...
 
Ibland... önskar jag att allt hade varit annorlunda, att det aldrig blev som det blev... Att det faktiskt borde ha blivit som man önskade...
Liksom man brukar säga kämpa för det du vill.. men att behöva kämpa för allt man gör är inte speciellt kul, speciellt inte när man ser att det är så många som får saker serverat.. Kämpa för allt blir i längden ett jävla helvete och en jävla massa tid, ibland är de värt de och ibland inte alls... Kan man aldrig bara få vara bra på nått utan att behöva kämpa för de hela livet, eller få vara naturligt smal, jag har så många vänner som är lata har aldrig tränat i hela sitt liv, äter godis, chips dricker läsk jag ni vet och ändå är dom smala, själv får man träna och kämpa som en dåre för att få ha kroppen som dom har.. kan man adrig bara få något på köpet, bara vara och vara perfekt ändå, annars måste man ju kämpa för att vara någon annan, se ut som någon annan...
 
bläää vilket ''djupt'' inlägg detta blev, känner att jag skulle kunna skriva på i timmar om det här...
Love you guys! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0