Skottland <3

Åh.. då var veckan i Skottland över.. Tyvärr.. jag har haft såå himla trevligt.. så mkt fint landskap, så trevliga platser.. Ja, Allt har varit kanon! <3 Vi landade i Edinburgh i måndagskväll och åkte direkt till en stad utanför Sterling där vi sov första natten.. Sen dagen efter bar det av upp till Iverness och på vägen åkte vi in på Edradour skottlands minsta whiskey destelleri. Och vi åkte förbi Urquhart castle vid Loch ness.. Sen vidare till slottet Eilean Donan.. där Highlander filmen spelades in (för er som är så gamla ;) ) Vi fortsatte ut på ön isle of skye där vi tillbringade natten, på kvällen åkte vi in till ''stan'' på skye alltså.. portree, käkade lite och sånt :) (tisdag alltså)

på Onsdagen åkte vi ut en bit på ön och kollade på den as häftiga naturen.. wow! sen började resan gå ner mot Fort Williams.. När vi kom fram drog vi en tur på stan, allt va ju stängt eftersom att de va kväll men ja, ändå.. vi käkade lite och sånt :) dagen efter tog vi oss till Mallige med hjälp av... Harry potter tåget.. tåget som är med i filmerna iaf och ja, man åkte ju där dom spelade in och lite sånt  (nej inte studion) käkade Lite lunch där, sen tog vi tåget tbx till Fort Williams.. Strosade lite på stan lite shopping och sånt, present till älsklings Linnéa hittade jag också <3:) vi spenderade alltså 2 nätter i Fort williams :)

Så i Fredags började vi åka ner mot Edinburgh igen. Stannade och tittade på Rob Roy's grav.. trevligt (han är skottarnas robin hood för er som inte vet :) tar från dom rika,ger till dom fattiga)

När vi kom fram till Edinburgh började vi självklart med att checka in på hotellet och sedan drog vi ut på stan.. Bokade tid för lite fotografering på ett ställe.. thihi.. och sen gick vi runt, käkade mexikans mat.. nu orkade vi inte med den skottska maten xD hahaha.. På natten sen gick jag och pappa ut på en spökvandring i stan.. det va och understan, i slutet av turen gick vi ner under jorden och gick i dom smala gångarna, helt kolsvart var det bara massa stearin ljus och spökhistorier om vad som hänt där under marken.. buuhuuu kusligt..

På lördagen gick vi i den nya delen av stan och shoppade, och vi slutade shopping dagen 7 timmar senare i den gamla delen.. drog ner till hotellet, som låg mitt i stan då, så det var nära.. tog en paus, kollade på tv.. ja ni vet, laddade batterierna liksom xD sen drog vi ut igen, gick runt i stan, shoppade upp de sista pengarna.. nästan.. och sedan... 22.30 var det dags... The Royal Edinburgh Military Tattoo... Och jag kan säga.. det var verkligen inte som jag trodde att det skulle vara.. nej,nej.. det var mkt, mkt bättre.. det var lite häftigt faktiskt.. ni ska få ett litet smakprov av det ;)

På söndagen..var det bara att packa ihop och åka typ.. ja lite frukost och sånt men ah.. drog till flygplaten tidigt så vi kunde göra slut med dom sista pengarna ;) blev present till mamma+marcus och självklart lille Maxen <3

flyget dit

första morgonen

edradour

naturbild

hehe jag vid loch ness + urquhart castle

eilean donan castle

andra nattensboende på skye.. detta var utsikten från rummet