Tbx i Sverige igen!!!

hejsan mina blogg läsare, nu är jag hemma från skottland igen.. Resan har varit super mysig och naturen i Skottland är riiiiktigt häftid... tänkte lägga ut lite bilder till er så ni får se den dramatiska naturen.. :D Så ska jag också skriva hur min och pappas alla dagar i Skottland har varit och vad vi har gjort och sett.. man kan ju säga att vi har haft en ''gyllenpanzar's slotts turne i skottland'' haha :)

(ni kommer märka varför)

nej men nu ska jag väl berätta lite då antar jag ? :)


Måndag: Vi landade i Edingurgh och hyrde bil och åkte direkt upp till Stirling, där vi skulle sova första natten.. när vi kom fram fick vi tea och kakor hihi :) sedan var det god natt <3

Tisdag: vi vaknade och åt god frukors, sedan bar det av på vågan lååånga bil resa som skulle ta ca 4 timmar (utan stopp) vi åkte först upp till William Wallace monimentet, sedan åkte vi och tittade på Stirling castle. Sedan bar det av till Fort Williams, men vi tog en omväg och åkte runt Loch ness. på loch ness tittade vi på ruinen uruqheart (tror jag det stavas) hihi tyvärr såg vi inte Nessi (loch ness odjuret) och sedan fortsatte vi ner till Fort Williamsdär vi skulle stanna över natten. När vi kom fram käkade vi på restaurang och gick lite på stan (som var stäng för de va ju kväll) sedan gick vi tillbaka till b&b för att sova..

Onsdag: vi vaknade tidigt och gick för att äta god frukost sedan fixade vi oss och sedan bar det av till Edinburgh, men vi tog en omväg igen och åkte igenom Glasgow, på vägen åkte vi igenom highlands, det var det häftigaste jag sett på länge.. berg och jätte vacker natur <3 När vi kom fram till Glasgow vr det 20 grader varmt :O woow niiice (Y) meen iaf.. när vi kom fram till Edingburgh så åkte vi och tittade på Edinburgh Castle. sedan gick vi och tittade i affärer på Royal miles. sen checka vi in på hotellet, så gick vi till Princess street och kollade i massa affärer :D vi hade suuper väder <3 sen på kvällen käkade vi på restaurang och sen tog vi en varm choklad på ett café <3 sedan vart det köpa chips och dra till rummet o snacksa chips o godis.. hih <3

Torsdag: vakna tidigt, ixade oss och åkte till flygplatsen, käkade frukost och kollade i taxfreen :) sedan bar det av igen hem till Sverige <3


Dagarna i Skottland me pappa var super mysiga.. det var jättefin natur som är sååå värd att se.. städerna var suuuper duper mysiga och det fanns mycket att se och göra<3

så, nu har jag gjort såhär, ist för att lada upp en jävlamassa bilder har jag gjort en film med alla bilder.. så titta på den!!!
Låten till bilderna valde jag för att jag och pappa lyssnade på den typ hela tiden medan vi åkte igenom highlands, det passar in med naturen liksom:)



puss <3

Kommentarer
Postat av: Isaa

Mysigt värre! Tog de lång tid å flyga?

2009-10-30 @ 17:20:18
URL: http://bellisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0